Página 3 de 3 PrimerPrimer 123
Resultados 61 al 72 de 72

Tema: F1 2013 - Nº 13 - Gran Premio de SINGAPUR

Senior Member Avatar de angar
    Cita Iniciado por red5isalive Ver mensaje
    Yo creo que no. Que si lo hace Alonso hablando mal y en plata, a Lobato se le caen los c*Jones al suelo y lo hace bíblico almenos.
    Pero si lo hace otro, le demoniza.

Es una opción que tienen los pilotos (nadie se queja que Gutierrez no marcase tiempo, verdad¿?) de poder marcar tiempo (o ni hacerlo) y bajarse del coche.
    Vettel lo hizo pensando que ya había hecho una gran vuelta, y así se demostró.

Qué pasaba antes de las Qualys a 1 vuelta con sesiones de 1 hora de duración? Pues lo mismo señores! Muchas veces se marcaban tiempos en X minutos de la sesión, y a veces pasaba que durante ponle 30 minutos, nadie más salía a rodar (o al revés, pasaban 30 minutos y nadie salía a pista), y no pasaba nada, no¿?

Si Vettel, o quién sea, se lo puede permitir oye..... para qué va a salir de nuevo a arriesgar a romper nada y a gastar neumático tontamente?

Pues yo viendo el video no lo veo peligroso, vaya que sí que Alo se para en medio de la pista, pero vamos..... una vez han visto la bandera a cuadros... no hay mucho riesgo; además lo hacen rápido.

La reprimenda me parece excesiva, si a caso les podrían haber dicho "en petit comité" algo, como que se parase FA en algún lugar más exterior, pero a parte de eso..... no le veo más gravedad al asunto.
    Y yo que si, que Lobato es más crítico con Alonso y ferrari cuando se toman riesgos innecesarios que con nadie... y lo hemos visto varias veces...

Sobre las reprimendas, si hubiera sido por recoger a Webber, no la veria justa ...

pero por el lugar donde paró, y por el momento que eligió Webber para pasar, quizá si la veo completamente aceptable y justa... entiendo que para un monoplaza no es bueno tenerlo ahi parado sin refrigeracion mucho tiempo, y o te subes YA, ahí te quedas...

Por cierto, comentan que los pitidos de ayer a Vettel, eran por haber pasado por delante de Webber y pasar de él sin recogerlo siendo su compañero... mientras que Alonso si que lo hizo, a pesar d elas consecuencias que le acabó trayendo a ambos... por cierto Webber perderá 10P en parrilla de Corea por triple reprimenda...
    twitter: @valanggar

Lo primero no lo compro, lo siento. No he visto más fanboy en la vida (o casi).

Lo segundo, no es para una reprimenda, y sí que el Ferrari está mal aparcado pero es consecuencia que un Lotus también hace amago de parar a por Webber.

Sobre lo de Vettel, sólo sé que en el video se ve a Webber ya lejos al inicio del video, y luego al ver a Alonso corre hacia allí y hace señales. No sé si Vettel lo vio o no, aunque de haberlo visto y no parar sí que es un gesto feo.
    Última edición por red5isalive; 23/09/2013 a las 09:31

Cita Iniciado por LaraCroft Ver mensaje
    Discrepo un poco contigo roller, yo creo que Kimi tenía mejor ritmo que Alonso, ambos llevaban los neumáticos muy usados y solo hay que ver cómo iba Kimi después de pasar a trenecito-Button, si hubiera pasado antes a Button habría cogido a Alonso de largo. El Sc se ha ido a falta de 30 vueltas y Kimi ha tardado como 20 en pasar a Button, si lo hubiera pasado antes Alonso no habría cogido tanta ventaja y si la hubiera cogido, con el ritmo que llevaba Kimi le habría pillado seguro. Date cuenta además de en qué posición salía Kimi y en cual Alonso, no creo que terminar 3º haya sido solo cuestión de buena estrategia y suerte, yo creo que sí que los Lotus tenían mejor ritmo, pero también creo que en ritmo de carrera los Ferrari no es tan tan mal si el que conduce es Alonso, aunque creo que por delante de ellos están los RB, los Mercedes y los Lotus, lo que pasa es que las manitas de Alonso, son las manitas de Alonso y eso es una gran ventaja

Enviado desde mi Woxter Tablet PC98IPS DUAL usando Tapatalk 4
    La verdad es que es difícil estar seguro del ritmo que hubiera llevado kimi de haber adelantado a Button antes. Pero (sin tener el LT delante ahora mismo) diría que en sus ultimas vueltas, ALO bajó el ritmo, habría que ver como sería la cosa en caso de que Kimi le estuviera persiguiendo.

Estoy completamente de acuerdo contigo en el ritmo de Lotus, se han mantenido muy fuertes toda la temporada. Eso si, croe que a dia de hoy, Alonso en carrera está muy por encima de ellos. Insisto en que, en ritmo de carrera, ALO-Ferrari, en mi opinión solo está por detrás de Vettel-RBR.

Cita Iniciado por red5isalive Ver mensaje
    Yo creo que no. Que si lo hace Alonso hablando mal y en plata, a Lobato se le caen los c*Jones al suelo y lo hace bíblico almenos.
    Pero si lo hace otro, le demoniza.
    Totalmente de acuerdo contigo, estoy seguro de que si ALO se hubiera quedado en boxes en Q3, Lobato le habria estado felicitando por la inteligencia de guardar neumáticos o de evitar posibles accidentes. Pero ya sabemos que lo de ese hombre no consiste solamente en venerar a Fernando si no en dominzar a los otros 21 pilotos.

Cita Iniciado por angar Ver mensaje
    Yo solo sé, que este dominio incontestable, hasta el punto de que creo que podría haber doblado a toda la parrilla, y que en cierta medida llevamos viendo durante 3 carreras consecutivas, con los pirelli de principio de temporada no hubiera pasado...

no se que es más vergonzoso, si la manipulación del campeonato y me da igual si alegan motivos justificados o la pasividad y actitud de otros equipos ante tales hechos, acabando ridiculizados en pista...

...

Ser subcampeón es casi como ser campeón vista la superioridad de RedBull, y es por lo que Alonso está peleando... aunque no lo tendrá fácil, dado que hoy parece que el F138 está por detrás al Mercedes y al Lotus... quizá serlo, sería demasiado premio para Ferrari, una vez más visto el trabajo de progresión que hacen durante la temporada...

A lo primero, completamente de acuerdo, no entiendo esa pasividad de los equipos.

Con lo segundo no estoy de acuerdo, ya lo he puesto arriba, pero sigo insistiendo en que las ultimas carreras, viendo el LT, el binomio FA-Ferrari, solo estaba por detrás de la pareja Vettel-RBR.
    "F1 has the right technology but the wrong image, while ironically Formula E is the opposite." - Joe Saward

Pues en este GP se ha visto una vez más lo que ocurre cuando tienes unos cuantos coches de fórmula diseñados para un neumático y de golpe y porrazo se cambia el neumático.

Mercedes y Red Bull van genial desde entonces y los demás se arrastran.

Esto no son conspiraciones son realidades.

Y algunos deberían dedicar sus cartitas públicas a la FIA en lugar de dar collejas a su piloto. Y lo digo por más de un equipo.

En tiempos de Briatore se hubiese liado una buena.
    Última edición por McDriver; 23/09/2013 a las 15:29

Singapore GP: Hamilton 'shocked' by Alonso and Webber taxi moment

Lewis Hamilton reckons that Mark Webber risked being run over when he walked onto the track after the Singapore Grand Prix to get a lift from Fernando Alonso.
    Mercedes driver Hamilton and his team-mate Nico Rosberg had to take avoiding action on the slowing down lap when Alonso stopped his Ferrari in the middle of Turn 7 to give Webber a lift back to the pits.
    Webber, whose Red Bull had overheated after a water leak, was reprimanded for having run on to the track before all the cars were back at parc ferme, while Alonso was also reprimanded for having created a dangerous situation.
    As the incident was Webber's third reprimand of the 2013 Formula 1 season, he received a 10-place grid penalty for the next race in Korea.
    Hamilton said he was surprised to have found the Ferrari stationary in the middle of the circuit, and was thankful that Webber was out of harm's way at that point.
    "I was doing my in-lap, came around the corner and Fernando was there, and I was really shocked," said Hamilton.
    "I went to the right of him, but if Mark had been walking across where I went then I would have run him over. Fortunately, that wasn't the case."
    Despite his feelings about the specifics of this incident, Hamilton reckons that gestures like giving rivals lifts back to the pits should be allowed under the right circumstances.
    "It's good for the fans to see and, as long as it's done in a safe manner - you don't stop on the racing line - then maybe it should be allowed for the future," he said.
    "In sport, it's cool. Remember Nigel Mansell and Ayrton Senna [at Silverstone in 1991]. There have been times where I've driven past someone else who has stopped and I'd wished I'd stopped."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/110088
    Última edición por red5isalive; 23/09/2013 a las 18:31

Six reasons why Webber hitchhiking at Singapore wasn’t a big deal.
    Submitted by Jack Drewett on September 23, 2013

We’re a little unsettled by the news that Mark Webber has been penalised for hitching a ride with Fernando Alonso at the Singapore Formula 1 Grand Prix on the weekend. We can’t help but see the incident as a brief throwback to memories of the passionate years of sportsmanship in racing that we remember so fondly.
    Of course it’s a spark which the FIA have worked quickly to stamp out. Here’s six reasons why it’s all a big overreaction:

6. Impromptu victory laps are just that triumphant.
    Alesi wins the 1995 Canadian GP, runs out of fuel shortly afterwards and is picked up by Schumacher for what is in effect, a Formula 1 interpretation of a victory parade. Waving to the crowd like a coveted war hero whilst soaking in the spoils of his first and only F1 GP victory, this clip is just one symphony orchestra short of a true epic.

5. F1 Hitchhiking can predict the future (maybe).
    It’s the top-voted YouTube caption attached to this clip that makes it a winner for us. Three years ago this YouTube user watched Hakkinen and Coulthard riding along together, and picked the aftermath of the 2013 Singapore GP with impressive accuracy.

4. The right music can really set the mood.
    We feel the lack of an adequate soundtrack has really let the Singapore incident down. With the right music, we think the context of Webber sprinting across a blind corner on foot at a street circuit could have been entirely transformed. Take this clip of Giancarlo Fisichella and Michael Schumacher in 1997 as an example; with a little help from the audio department, it feels more like Fisichella is embarking on a glorious quest than clutching onto a carbon air-duct for dear life.

3. Senna got to be 007 for a day.
    Legend has it that when race-winner Nigel Mansell picked up Senna at the conclusion of the 1991 British GP, Ayrton took the opportunity to peek at the data being displayed in Mansell’s cockpit, relaying the information to his team and effectively playing the part of spy for McLaren. In true James Bond fashion, Senna even deflected an incoming fan with a swift kick.

2. Three’s a crowd, four was a party.
    Being a Formula 1 driver is a pretty lonely pursuit; you’re trapped in a car all by yourself with little company other than your own thoughts and an engineer jabbering away in your ear about one thing – winning. Having 3 friends over can really lighten the atmosphere, as Stefan Johansson, Rene Arnoux, Philippe Alliot and Nelson Piquet demonstrated in 1986.

1. He owed him one!
    At the conclusion of the 2011 German GP Mark Webber was polite enough to pull over, stop and give the soon to be stranded Fernando Alonso a lift to the pits. It’s only sporting that Alonso repaid the favour in Singapore on the weekend!

http://www.motorsportretro.com/2013/...webber-alonso/

23 September 2013Last updated at 12:00 GMT

Lewis Hamilton: Sebastian Vettel does not deserve to be booed

By Andrew BensonChief F1 writer
    Lewis Hamilton says it is wrong for fans to boo Sebastian Vettel on the podium after grands prix.

The Red Bull driver was booed after winning Sunday's Singapore Grand Prix, continuing a pattern that has developed since the Canadian race in June.
    Hamilton, who finished fifth, said: "No-one should be booed for their success, no matter how easy or hard it has been for them to get there.

"Booing is so negative, especially when someone works so hard to be a success."

Hamilton, 28, said he was "happy" for Vettel when he saw the German on the podium after his seventh win in 13 races this season.

The win has moved Vettel, 26, closer to a fourth consecutive world title.Vettel is 60 points ahead of his closest rival - Ferrari's Fernando Alonso, who finished second in Singapore - with a maximum of 150 available in the remaining six races.

Vettel wins Singapore GP in style
    Hamilton said: "I tried to imagine (when I saw him on the podium) what it would be like if I was winning races as easy as he has been winning them.

"It's every driver's dream to have a car to be able to fight. Me, I don't want to be that far ahead. I want to be able to fight with him, or whoever.

"But this is the way it is. It's definitely not a positive thing to hear he has been booed.

"He's on his way to his fourth world championship, and he needs all the credit he deserves."

Asked if he was depressed by Vettel's consistent dominance of F1 with Red Bull, Hamilton said: "It's not depressing. It's nothing new.

"I look at his laps on the on-board camera and it doesn't appear as though he is on the limit like some other drivers.

"When you have that much in hand it makes it that much easier to do so. At the end of the day he does the job he needs to do.

"They've also made a step somewhere on the car this weekend, but I still feel like we can fight at some point through the weekends for the rest of the season."

Hamilton admitted his title hopes were finished - he is in third place in the championship, 96 points behind Vettel.
    F1 drivers standings

1. Sebastian Vettel - Red Bull - 247
    2. Fernando Alonso - Ferrari - 187
    3. Lewis Hamilton - Mercedes - 151
    4. Kimi Raikkonen - Lotus - 149
    5. Mark Webber - Red Bull - 130
    6. Nico Rosberg - Mercedes - 116
    7. Felipe Massa - Ferrari - 87
    8. Romain Grosjean - Lotus - 57
    9. Jenson Button - McLaren - 54
    10. Paul Di Resta - Force India - 36
    "Yeah," he said. "There's always fight in me.
    "Even in this race I still drove with the thought I could win, and that will remain the same for the rest of the year.

"Realistically, he is just under 100 points ahead of me, he always wins and he is going to continue on that curve."

He said his target now was to overtake Alonso and finish second in the drivers' championship, and get his Mercedes team into second ahead of Ferrari in the constructors' title race. Mercedes are only seven points behind.

But he admitted beating Alonso would not be easy because of the Spaniard's consistent ability to finish on the podium despite usually qualifying outside the top five.

"That's going to be the target, but if we do what we did in this race then that's not going to happen," Hamilton said, after finishing one place behind team-mate Nico Rosberg. Ferrari's second driver, Felipe Massa, was sixth.

"It's no coincidence Fernando always ends up second, even though he has qualified further behind."

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula...medium=twitter

Administrator Avatar de McHouserphy
    Unas gráficas que pueden aclarar algo...

Buscando la imperfección perfecta...

Moderator Avatar de llumia
    Northern Kingdom Mountains. Where neither the eagles even dare.
    Entradas de blog
    7
    Muchas gracias, McH.

El S3 de SV como era de esperar, de otro mundo.
    Alonso carried his Renault to third place in Singapore. After Vettel and Rosberg wrecked their own races, he seized a podium from a car that did not deserve it.

That is the difference between the great and the merely good.

Martin Brundle (Sing '09)

"Alonso has been brilliant all weekend, absolutely brilliant". "A driver not always easyto love, but very easy to admire".

Martin Brundle (Sing '10)

Administrator Avatar de McHouserphy
    Me habría gustado poder ver lo que habría exprimido F.A. si tambien hubiese hecho los mismos cambios de gomas ...

Aunque es evidente que en carrera no lo podían hacer, ya que era tirar 4 posiciones a la basura, de 2º a 6º, por todo aquello de las distancias al siguiente, la posición de salida tras el cambio, y la dificultad de adelantamiento de esta pista.

Mira a Kimi lo que le costó pasar a Button

Pero 6 vueltas de SC y luego 30 vueltas, con los medios... ... mal no está.
    Buscando la imperfección perfecta...

Moderator Avatar de llumia
    Northern Kingdom Mountains. Where neither the eagles even dare.
    Entradas de blog
    7
    Otro ángulo "El Taxi de Maxi":

Alonso carried his Renault to third place in Singapore. After Vettel and Rosberg wrecked their own races, he seized a podium from a car that did not deserve it.

That is the difference between the great and the merely good.

Martin Brundle (Sing '09)

"Alonso has been brilliant all weekend, absolutely brilliant". "A driver not always easyto love, but very easy to admire".

Martin Brundle (Sing '10)

Etiquetas para este tema