Página 3 de 50 PrimerPrimer 1234513 ... ÚltimoÚltimo
Resultados 61 al 90 de 1493

Tema: Hilo de TEMPORADA 2014 de FORMULA 1

Administrator Avatar de McHouserphy
    al hilo del comentario de Mummu, en Malasia ya han empezado a poner remedio al "Syncro Timing Bug"

Cuantos "hidden bugs" queden por corregir ..., ese es el misterio.
    Buscando la imperfección perfecta...

Cita Iniciado por GoVal Ver mensaje
    Pongo este curioso vídeo aquí porque no sé exactamente dónde ponerlo. Seguro que deivison se va enterar más que cualquiera de los demás de todo lo que dicen.

Quizás en el apartado historia, muy interesante Goval.
    No sabía que Emmo había estado en los Tests '84 con Spirit

Mi blog sobre viajes a competiciones del motor
    http://racingtrips.wordpress.com/

El fin de semana pasado pude comprobar como ha habido algunos cambios en el Circuit de Catalunya, que supongo que veréis por TV cuando den el GP de F1,

En concreto el caso que conozco se situa en la Curva 12, en el Estadio, dónde se ha alargado el piano, y se ha asfaltado parte de la escapatoria. Fantástico para los coches porque así no se saldrán tan fácilmente, pero me da la sensación que para las motos cuando caigan, los muros (en su defecto en MotoGP el AirFence) quedan más cerca, y dudo de la reforma.

A parte, no creo que se aprecie en las fotos, se ha creado un desagüe, en todo el perímetro de la curva.

Aquí os dejo algunas fotos tomadas con el móvil

2014

Aquí se ve claramente la diferencia de color entre el piano original y el añadido, que se ha añadido por delante del ya existente

2013

Y aquí unas fotos de como estaba hasta la temporada anterior

Como véis en la primera foto, la salida de pista de Bruno Senna en la Qualy de F1 de 2012 muy probablemente habría quedado en un simple trompo con el añadido de lengua de asfalto actual, ya que si no recuerdo mal el coche quedó parado justo en el extremo más interior del nuevo añadido de asfalto.

Lo pongo porque me resulta curioso, y para mostraroslo antes que lo veias por TV por si también os resulta interesante.
    Última edición por red5isalive; 30/03/2014 a las 20:45 Razón: Añadir una foto

Cita Iniciado por red5isalive Ver mensaje

Muchas gracias red5!!

Que poco me gustan las escapatorias de asfalto.... Permiten muchos más errores de pilotaje...

Por cierto, que es lo que se estaba celebrando en ese momento con ese coche? Era un simple trackday? Una carrera de la serie VdeV?
    "F1 has the right technology but the wrong image, while ironically Formula E is the opposite." - Joe Saward

Bruji Piruji Avatar de GoVal
    Interesante, Red.

A mi me pasa como a Roller con las escapatorias de asfalto. Maquillan los errores de los pilotos y no los castiga lo suficiente.

¿Esto es así? ¿La luz trasera indica que el coche está en "modo ahorro de gasolina"? ¿O se ha columpiado Noble?

JONATHAN NOBLE: Remember that when the rear light flashes on the back of cars, it indicates that the car is doing what is known as 'soft' fuel saving.

This is automatically done by the car - and warns pursuing drivers that the car could be unexpectedly slow on certain sections of the track.

http://live.autosport.com/commentary.php/id/713

¿Esto es así? ¿La luz trasera indica que el coche está en "modo ahorro de gasolina"? ¿O se ha columpiado Noble?

JONATHAN NOBLE: Remember that when the rear light flashes on the back of cars, it indicates that the car is doing what is known as 'soft' fuel saving.

This is automatically done by the car - and warns pursuing drivers that the car could be unexpectedly slow on certain sections of the track.

Hoy lo ha dico PdlR durante la carrera. Yo tambien me he quedado

Cita Iniciado por roller Ver mensaje
    Muchas gracias red5!!

Que poco me gustan las escapatorias de asfalto.... Permiten muchos más errores de pilotaje...

Por cierto, que es lo que se estaba celebrando en ese momento con ese coche? Era un simple trackday? Una carrera de la serie VdeV?
    De nada roller y goval, siempre es interesante conocer las novedades. A mi tampoco me gusta, lo veo igual que vosotros.
    Eran las V de V.

Creo que es cierto, lo he escuchado en TV.

Aunque mezcla churras con merinas, y es más un publi-reportaje casi que un video informativo,
    Nunca está de más

http://www.antena3.com/videos-online...033000042.html

April Fools guys

Robin Frijns ‏@RFrijns
    As part of my contract with @CaterhamF1 my car will be wrapped in orange foil each time I drive in FP1, like in Bahrain. Oranje!!! :))
    https://twitter.com/RFrijns/status/450932597661925376

Robin Frijns ‏@RFrijns
    Here's a pic from today's seat fit pic.twitter.com/n7DezRxxnT

https://twitter.com/RFrijns/status/450932715265605632

Un poco de salsa:

Tension grows between Rosberg and Vettel
    Contrary to opinions in certain quarters, Sebastian Vettel is not universally liked in the paddock. Of course it irks all the wannabe world champions that Vettel has won 4 consecutive drivers’ F1 titles in a row – and this alone would lead to some carping.
    Yet Sebastian has been outspoken over a number of issues, and he has used his platform as world champion to add weight to the causes which his team boss has griped about. To this end the Red Bull PR machine have done their man no favours. It would have been best for Sebastian had he stayed aloof and let his servant Christian slug it out with the FIA and whoever else over ‘unsafe tyres’ and ‘dodgy sensors’.
    Nico Rosberg took an extra-ordinary public exception to comments made by Vettel during the Autumn of 2013. Buoyed by his invincible RB9 and defending accusations that RB had been the main influence behind the change in the Pirelli 2013 tyres, Vettel had unwisely suggested the real reason for his team’s advantage was because the good ole folks at Milton Keynes simply worked harder than everyone else in all the other teams.
    The silly nature of this observation was not lost on Rosberg because clearly how could Sebastian know how many hours people worked in all the other F1 factories. Nico was swift to oppose his fellow countryman and observed that Vettel’s was getting what he deserved when he was booed by the crowd.
    “Sebastian brings the boos on himself. He talks about my b***s that I hang in the pool and then the boos come”.
    Jenson Button was more circumspect in his response to Vettel, though no less dismissive of his claims. “It is incorrect and wrong of him to say that,’ said Button speaking ahead of this weekend’s Korean Grand Prix. We are obviously not doing a good enough job to beat Red Bull and no one is at the moment but that doesn’t mean we are not working hard. Every team is working as hard as Red Bull.’

It could be the needle between Rosberg and Vettel has its roots in the events occurring during the Monaco GP weekend. It was Rosberg who revealed that Mercedes had tested with Pirelli and Vettel who told Marko. The rest – as we know – is history.

Interestingly, the comments made by Nico about the Pirelli test were clearly of a private nature and not a public declaration at the drivers’ briefing otherwise the rest of the drivers would have returned to their teams and the story would have been far more widespread more quickly.
    This weekend just gone, it appeared during the dying seconds of Q3, Rosberg darted ahead of Vettel into the final corner, and then was very slow to begin his run at a final last lap. Vettel waited for the spray to clear and to begin his run to the start finish line for one final effort.
    Yet Sebastian misjudged the clock and subsequently failed to get over the line for his final attempt before the chequered flag fell by a mere second.

During the post qualifying FIA press conference the following exchange occurred.
    SV: Nico couldn’t see much in his mirrors, I guess. Obviously I was on a flying lap and Nico was preparing his hot lap, if that’s correct, and not much happened. Obviously I was pissed off at the time because… sorry, I was angry at that time, at that moment because I turned into turn 12 not knowing where to turn in because I couldn’t see anything. The lap was lost but equally I think there was another car in front of Nico…
    NR: I don’t think that was me.
    SV: No, so then it was Lewis. I think it was a Mercedes.
    NR: I don’t think it was me. I never had anybody behind me.
    SV: Anyways, I ran into traffic, not really, there were two seconds or three seconds gap but enough so that the next corner was completely blind. That’s it.
    Lewis was then asked another question and during his answer, the following occurred. “Red Bulls get a little bit closer to us when it is wet. That’s something we have to work on but naturally I think, they’re always quick in the wet. [Turns to Vettel - Hey guys, I can’t even hear myself talk.]
    SV: We’re still figuring out who it was…
    Vettel was adamant Rosberg had baulked him and Rosberg was indignant protesting his innocence – though by now the TV broadcast had finished. The conversation above is part of the post qualifying drivers conference interview posted on the FIA’s website.
    For the record, on the final laps of qualifying, Sebastian was actually following Fernando Alonso, who was following Lewis Hamilton who was behind Ricciardo. Rosberg was behind Vettel until he lunged up the inside at the end of the back straight.
    If Vettel was upset about Nico, he had the perfect opportunity to repay the favour during the start phase of the race on Sunday. Both cars got away fairly similarly then 3 into the race, Rosberg’s Mercedes began making swift progress as the second phase of the start began.
    Vettel saw this and swerved across to try and block Rosberg, however even though Nico was inches from the wall, he refused to be cowed, kept is foot in and the German powered car out dragged the RB10 into the first corner.

Rosberg was clearly rattled by this and he made an icy reference to it during the post race podium press conference.
    “I had a really good start, so I was happy about that because it’s not so easy this year. The rear tyres are harder and we have more torque. So it’s very difficult to get it right – but it felt great and got away well……… and then Sebastian…….. I thought he was going to put me right into the wall, but he stopped just before – so thank you for that!” Nico added with a hint of sarcasm.
    Vettel was ready and quipped immediately, “I had a similar experience last year…”. Sebastian was of course referring to his forbidden overtake attempt on Webber up the main straight, where Mark pushed him across towards the wall.
    Rosberg clearly not happy refused to let the matter drop with Sebastian. “…that doesn’t make it right to do it again! My heartbeat skipped a beat a little bit but I kept right on it”,
    Having made his point Nico clearly didn’t want to let Vettel see he had been overly affected by the incident, so he concluded, “it was OK….. anyway…. it wasn’t that bad”.
    This could be an interesting one to watch this year, as there is clearly no kindred spirit between these 2 drivers based on nationality.

http://thejudge13.com/2014/03/31/daily-f1-news-and-comment-monday-31st-march-2014/

Menudo cariño le tiene Rosberg a Vettel.

Habrá que seguir atentos al culebrón.

Eso pensé yo también. Un detalle a seguir durante las próximas carreras.

Un poquito más de salsa.

Un aficionado se ha encontrado a Martin, que parece estar y campo y playa.

gekkobelly Ali Bell 17 h
    Just bumped in to Martin Whitmarsh, as you do! #starstruck #F1 pic.twitter.com/iH7lPFMqvG

A saber dónde lo ha desterrado Ron.

Moderator Avatar de llumia
    Northern Kingdom Mountains. Where neither the eagles even dare.
    Entradas de blog
    7
    Artículo interesante en AMuS:

Se enviará una nueva Directiva Técnica a los equipos, indicándoles que sólo se podrán emplear "sensores" que no hayan sido modificados. Entraría en vigor después del GP que se disputará en el Circuit de Montmeló.

http://www.auto-motor-und-sport.de/f...t-8225927.html

Nueva "regla" [la pongo entre comillas, porque en realidad es una Directiva Técnica y veremos en qué queda el "valor" de un TD, después de la apelación de RBR ante el ICA].

La nueva "regla" viene a decir que ya no se puede modificar/manipular el sensor.

Se enviará a los equipos una Directiva Técnica, en la que se dice que después del GP a celebrar en Montmeló, sólo podrán instalarse sensores que no hayan sido modificados.

El 95% de los problemas con el sensor ocurren en 3 equipos, que lo han modificado de "motu propio"; a saber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso y Lotus F1.

Se trata de modificaciones, que facilitan la instalación del sensor entre el tanque de fuel y el motor. Por esta razón, por lo visto, se ha taladrado la rosca donde confluyen las "líneas de gasolina". Los trabajos en la rosca deben alcanzar hasta el cuerpo del sensor, donde comienza el sensible cuerpo de naturaleza vítrea (de vídrio) de la sección de medida.

Sólo se permiten senores en estado original.

La FIA va a hacer que finalicen estas manipulaciones. Los equipos serán informados pronto que después del GP a disputar en Montmeló, sólo podrán instalarse sensores en estado original. Como son lo entregados por la firma Gill Sensors.

Si después de esto todavía siguen apareciendo problemas en estos equipos, entonces se buscarán los "trasgos"[duendes muy "trollacos", en asturiano :ristas:] en la gasolina. Según rumores no confirmados, los tres equipos utilizan gasolina de la firma Total si bien en el caso de los italianos la que se anuncia en el coche es la petrolera española Cepsa [en realidad no es española]. Tendría sentido que al ser el primer año de esta nueva tecnología [los motores V6 Turbo], Renault prefiriera centrarse sólo en un suministrtador de gasolina. [Ojo este párrafo es altamente especulativo, el mismo AMuS hace tiempo decía que la Scuderia Toro Rosso utilizaba fuel de Cepsa y no de la firma Total].
    Alonso carried his Renault to third place in Singapore. After Vettel and Rosberg wrecked their own races, he seized a podium from a car that did not deserve it.

That is the difference between the great and the merely good.

Martin Brundle (Sing '09)

"Alonso has been brilliant all weekend, absolutely brilliant". "A driver not always easyto love, but very easy to admire".

Martin Brundle (Sing '10)

Administrator Avatar de McHouserphy
    Pero... ... son nuevos ??? o Tontos??? ...

A quién creen que van a convencer si han manipulado los sensores??? ... por más que digan que ha sido la rosca ...

...

Tendremos que aceptar Submarino como animal volador, de compañía y bello trino???
    Buscando la imperfección perfecta...

http://joesaward.wordpress.com/2014/...1-jungle-book/

The F1 jungle book

April 4, 2014 by Joe Saward

It was a tad cool in Bahrain yesterday. I am told by people who think they understand these things that this is caused by global warming. As I wandered about, I suddenly felt like I was in a zoo, at least metaphorically-speaking. It felt like a butterfly house, with the colourful folk of F1 fluttering around and landing here and there, to do whatever it is that butterflies do. It is a funny zoo, with a strange selection of animals. The one thing that you notice straight away is that there is a blooming great elephant standing in the corner of the paddock. In the finest traditions of elephants in rooms, he is being ignored by everyone. His name is Munich and at some point shortly he will blow air through his trunk and make a very loud trumpeting noise and will charge down the paddock, tusks glinting in the sunlight, to take one the 800 lb gorilla that is sitting at the other end of the paddock. Until that happens everyone is politely saying nothing lest they cause upset. The gorilla is called Bernie and he is going about his business as usual, eating all the peanuts that the public throw at him through the bars of the paddock, and pondering what next to do. He has a fine old time, as 800lb gorillas tend to do. He can sit wherever he likes and he just loves those golden peanuts. He is aware of the elephant and is rather worried that it might come along and sit on him, which would be a painful experience. I must say the animals that give me the creeps more than any others are the smiling hyenas of CVC. You don’t see them much but when they do come out you find carcasses, stripped of all meat, lying around… There is also a big red bull that thunders about when it gets angry but like most bulls, this one blows a lot of air through its nose but doesn’t really want to get into fights.

The good news is that there are tigers in the zoo, as well. But you only see them until Sunday afternoons…

Right now, there is nothing much happening in the F1 zoo, although around the world there are a bunch of monkeys with typewriters, spouting forth gibberish about the sport. This keeps the world amused, but it is of very limited value. Everyone else is waiting for the elephant and the gorilla to go head-to-head to find out who is the king of the F1 jungle.

Última edición por roller; 04/04/2014 a las 09:00
    "F1 has the right technology but the wrong image, while ironically Formula E is the opposite." - Joe Saward

Entradas de blog
    7
    Según Omnicorse, la Scuderia Ferrari ha cambiado la relación de cambios. Se han dado cuenta en las pruebas invernales, que la relación elegida no era la óptima para extraer la "performance" oculta en el motor (ICE)[Motor de Combustión Interna y no como han dicho los "teletubbies", "Cámaras de Combustión"] de sus autos.

¡Qué viva la simulaçao!

http://www.omnicorse.it/magazine/36346/f...a-il-bonus
    Alonso carried his Renault to third place in Singapore. After Vettel and Rosberg wrecked their own races, he seized a podium from a car that did not deserve it.

"Alonso has been brilliant all weekend, absolutely brilliant". "A driver not always easyto love, but very easy to admire".

Rob Smedley ya está en Williams

Siete hospitalizados tras un incendio en la fábrica de Caterham

9:48 – Siete miembros del equipo Caterham Formula 1 han sido hospitalizados tras el incendio que ha sufrido la fábrica de la escudería.

El incendio, iniciado en el área de moldes de la sede de la escudería de Leafield, empezó sobre las 22:45 hora local del miércoles.

El personal afectado fue llevado a hospitales de Oxford y Swindon para ser evaluados por la inhalación de humos. Se ha dado el alta a seis de los siete miembros afectados, y uno de ellos sigue en observación.

“Ha ocurrido en la sala de máquinas de moldes y se extinguió rápidamente pero creó bastante humo,” rezaba el comunicado que Caterham publicó a través de su cuenta oficial en Twitter. “Siete miembros del personal han sido llevados al hospital para un chequeo, seis de ellos pudieron abandonar el hospital y uno se quedó en observación, pero está OK.”

El equipo añadió que la maquinaria volvió a estar operativa “en cuestión de horas” y que se han tomado medidas para evitar que vuelva a ocurrir.

http://www.gpupdate.net/es/noticias-...a-de-caterham/

Las buenas noticias de Michael.

Lo del peso de los pilotos creo que se les está yendo de las manos.

Cada día se les ve más flacos, a muchos hasta demasiado.

Unos deportistas de ese nivel no pueden someterse a dietas tan estrictas que les impide incluso hidratarse lo necesário.

Vergne ha dicho que tras el GP de Australia tuvo que ir al hospital por problemas de deshidratación debido a la estricta dieta que está siguiendo para perder peso.

http://www.f1i.com/infos/perte-poids...-ete-lhopital/

Rosberg el otro día comentó que también sigue una dieta muy estricta y que combinada con la dura preparación física que necesitan, es muy, muy, muy duro de llevar.

Button también dijo que la semana de antes no toma hidratos para llegar a la carrera con el menor peso posible.

Sutil comentando que no lleva agua durante la carrera para ahorrar peso.

Hamilton también ha comentado lo de que ha bajado su hidratación.

Cuando tantos pilotos están comentando lo mismo, es que se ha convertido en un problema.

Venga hacer escapatorias de asfalto que prácticamente no penalizan a los que cometen errores en aras de la seguridad , y luego permiten que los pilotos estén castigando su salud de esta manera.

Puede que ahora mismo no les veamos a todos las consecuencias de lo que están haciendo, pero es muy probable que a largo plazo sí lo veamos.

Entradas de blog
    7
    El gesto que comenté en el chat:

https://pbs.twimg.com/media/Bkjh8BBCMAAENc1.jpg

Entradas de blog
    7
    Y la imagen casi lloriquendo en el "corralito", telita.

https://pbs.twimg.com/media/Bkjjhc2CcAAFbMz.png
    Última edición por llumia; 06/04/2014 a las 19:50

Ups! creo que hay una bruji tan enfadada que se ha equivocado de hilo.

Entrevista de SKY a Ron Dennis sobre esta nueva F1.

http://www1.skysports.com/watch/vide...nnis-exclusive

(Vídeo en inglés. Si alguien quiere hacer un resumencito, se agradece. )

En inglés con subtítulos en inglés.

Senior Member Avatar de angar
    F1 2014 Official Malaysian GP Race Edit
    twitter: @valanggar

Senior Member Avatar de angar
    Gene muestra el volante del Ferrari F14T

twitter: @valanggar

Etiquetas para este tema